به نام خالق هدفمند!

از مسخره شدن در مسیر دست یابی به هدف استقبال کنید

امروز قصد دارم تا درباره مسخره شدن در مسیر رسیدن به هدف با هم صحبت کنیم.

اگر به خاطر داشته باشید در تعریف هدف گفتیم که یکی از ویژگیهای افراد هدفمند این است که برای انجام کارشان «دلیل» و «چرایی» دارند. هر کسی برای رسیدن به هدف خود دلیل و چرایی خاص خودش را دارد. حتا افرادی هم که به دنبال هدف های مشابهی هستند، دلایل و انگیزه متفاوتی برای دنبال کردن هدف های شان دارند. برخی از این دلایل در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند ولی می توان آنها را در یک گروه قرار داد. از آن جمله مسخره شدن است که ممکن است به شیوه های مختلفی انجام شود، ولی انجام می شود.

گاهی اوقات این عامل دلیل و چرایی اصلی برای رسیدن به یک هدف است. مانند شخصی که به دلیل وجود یک ضعف جسمی مورد مسخره دوستان و اطرافیان خود قرار می گیرد. مثلن کسی که لکنت زبان دارد تصمیم می گیرد که یک سخنران شود و موارد مشابه بسیاری که شما در همین لحظه قادر هستید نمونه های زیادی را در ذهن خود مرور کنید.

اما گروهی دیگر هستند که در زمان هدف گذاری چرایی تعیین هدف شان مسخره کردن دیگران نبوده است ولی پس از اینکه دیگران از هدف آنها با خبر شده اند آنها را به باد مسخره گرفته اند. این شرایط برای گروه اول سخت تر است چراکه در این مرحله آنها با شدت بیشتری مورد مسخره دیگران قرار میگیرند.

در این شرایط چه باید کرد؟

افراد مسخره کننده به دلایل مختلفی دست به این کار میزنند که می توان به دو مورد مهم از آنها اشاره کرد:‌

حسادت: افراد به این دلیل که توان، جسارت و شهامت گرفتن چنین تصمیماتی را ندارند،‌ چاره ای ندارند جز مسخره کردن.

کوته نظری: برخی افراد ناتوان، حسادت نمی کنند ولی از آنجایی که به دلیل محدودیت های ذهنی نمی توانند به این باور برسند که می توان به چنین هدف هایی نیز دست پیدا کرد، دست به مسخره کردن می زنند.

با این وجود در این شرایط بهترین کار این است که:

  1. از قبل آماده مسخره شدن باشیم.
  2. رفتارهای مسخره کنندگان را با تمام وجود بپذیریم.
  3. از این شرایط برای خود یک مبارزه شخصی بسازیم و این مورد را به فهرست دلایل خود اضافه کنیم.
  4. حتمن نام آنها را یادداشت کنیم. البته این افراد معمولن در خاطرمان می مانند ولی « کم رنگ ترین جوهر ها از قوی ترین ذهن ها ماندگار ترند»
  5. اگر در مسیر هدف هیچ کس شما را مسخره نکرد، هدف تان را بازنگری کنید. اگر هدف تان به اندازه کافی بزرگ بود، به شما تبریک می گویم چون با انسانهای بزرگی تعامل دارید.

انجام این کارها چه به چه دردی می خورد؟

اول اینکه آگاه بودن نسبت به این موضوع به ما کمک می کند تا در مسیر رسیدن به هدف کم نیاوریم و تا پایان ادامه دهیم. و بعد اینکه پس از به نتیجه رسیدن، این موارد خاطرات فوق العاده شیرین و جذابی هستند که دیگران از شنیدن آنها لذت می برند. بنابر این در محافل مرتبط شما سخنی برای گفتن دارید. و اما تهیه فهرست افراد مسخره کننده نیز لازم است تا افرادی را که ما را ناخواسته در رسیدن به هدف های مان کمک کرده اند داشته باشیم و از آنها تشکر و قدر دانی کنیم.

تمامی انسانهای تاریخ ساز چنین شرایطی را تجربه کرده اند.

نتیجه و هدفی که به دست می آید ارزش مسخره شدن را دارد. همیشه آینده از آن کسانی بوده و هست که افکار و عقاید آنها مورد مسخره قرار گرفته است.

هدفمند و دلشاد باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *